O Grao en Xestión Cultural ten como obxectivo principal formar a profesionais que desenvolverán a súa actividade no ámbito da xestión da cultura, ben ao servizo de institucións públicas ou privadas ou orientando a súa actividade ao mundo da empresa.
Grao en Xestión Cultural (presencial)
Duración: 4 anos
Prezo/curso (aprox.): UE: 9,85€/crédito (1º curso: 591,00 €) | Non UE: 12,31€/crédito (1º curso: 783,20 €)
Número prazas: 25
Nota de corte no curso precedente: 6,320
Responsable do título:
GONZALO FRANCISCO FERNANDEZ SUAREZ
Coordinador-a do título:
Miguel González Pereira
miguel.gonzalez.pereira [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 8 de xullo de 2021 (DOG 16/07/2021)
Data de publicación no BOE:
17/01/2022
Data da última acreditación:
24/05/2021
O itinerario formativo deste Grao, de clara orientación profesionalizante, combina materias de diversas áreas das ciencias humanas e sociais así como outras de natureza instrumental. Estas materias no seu conxunto proporcionan a formación requirida a un xestor cultural en ámbitos tan diversos como a economía da cultura, as políticas culturais, o marketing e a comunicación cultural, os proxectos culturais, o patrimonio e a antropoloxía, a socioloxía, o turismo cultural e o desenvolvemento sostible, a dixitalización do patrimonio, as TIC, a cultura e patrimonio de Galicia, a historia da arte, os sectores audiovisuais e editorial, o patrocinio e o mecenado, a lexislación sobre patrimonio, a literatura ou as artes escénicas.
Antropoloxía Cultural
- G5111101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Economía da Cultura
- G5111102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Español para a Xestión Cultural
- G5111103
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Galego para a Xestión Cultural
- G5111104
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Inglés para Usos Profesionais I
- G5111105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Linguaxe e Cultura
- G5111106
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
As Orixes de Europa
- G5111107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio Arqueolóxico
- G5111108
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Poboación, Territorio e Paisaxe
- G5111109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Socioloxía da Cultura
- G5111110
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
TIC Aplicadas aos Procesos de Comunicación Cultural
- G5111111
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Crítica da cultura
- G5111221
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Dixitalización de arquivos e bibliotecas
- G5111222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Inglés para usos profesionais II
- G5111223
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Mundo moderno
- G5111224
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio literario galego
- G5111225
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio literario hispánico
- G5111226
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Industrias culturais e creativas
- G5111227
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Linguas internacionais para a xestión cultural. Francés
- G5111228
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Linguas internacionais para a xestión cultural. Portugués
- G5111229
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Marco legal para a xestión cultural
- G5111230
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio artístico
- G5111231
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Planificación estratéxica e marketing de proxectos culturais
- G5111232
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Mundo contemporáneo
- G5111321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio e identidade cultural
- G5111322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Tecnoloxías dixitais para a xestión cultural
- G5111323
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise do espectáculo
- G5111324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Comunicación intercultural e mediación interlingüística
- G5111325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Políticas culturais
- G5111326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Artes escénicas hispánicas
- G5111341
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Cartografía e información xeoespacial
- G5111342
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Galicia: sociedade e cultura
- G5111343
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xestión da diversidade lingüística
- G5111344
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise de datos para a xestión cultural
- G5111345
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Dinamización cultural de arquivos e bibliotecas
- G5111346
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Medios audiovisuais
- G5111347
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio inmaterial: contos e lendas
- G5111348
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Cibercultura, redes sociais e audiencias activas
- G5111421
- Obrigatorio
- 6 créditos
Estudos culturais
- G5111422
- Obrigatorio
- 6 créditos
Prácticas externas
- G5111423
- Obrigatorio
- 6 créditos
Turismo cultural e desenvolvemento sustentable
- G5111424
- Obrigatorio
- 6 créditos
Ética profesional e cívica
- G5111425
- Obrigatorio
- 6 créditos
Historia das mulleres e do xénero
- G5111426
- Obrigatorio
- 6 créditos
Museos, centros de interpretación e exposicións
- G5111427
- Obrigatorio
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5111428
- Obrigatorio
- 6 créditos
Camiño de santiago: historia e cultura
- G5111441
- Optativo
- 6 créditos
Xestión de conxuntos históricos
- G5111442
- Optativo
- 6 créditos
Paisaxes culturais
- G5111443
- Optativo
- 6 créditos
Produción de textos para a xestión cultural. Español
- G5111444
- Optativo
- 6 créditos
Produción de textos para a xestión cultural. Galego
- G5111445
- Optativo
- 6 créditos
- Materias de formación básica: 60 créditos
- Materias obrigatorias: 132 créditos
- Materias optativas: 36 créditos
- Prácticas externas obrigatorias: 6 créditos
- Traballo Fin de Grao: 6 créditos
Total: 240 créditos
Antropoloxía Cultural
- G5111101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Economía da Cultura
- G5111102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Español para a Xestión Cultural
- G5111103
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Galego para a Xestión Cultural
- G5111104
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Inglés para Usos Profesionais I
- G5111105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Linguaxe e Cultura
- G5111106
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
As Orixes de Europa
- G5111107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio Arqueolóxico
- G5111108
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Poboación, Territorio e Paisaxe
- G5111109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Socioloxía da Cultura
- G5111110
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
TIC Aplicadas aos Procesos de Comunicación Cultural
- G5111111
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Crítica da cultura
- G5111221
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Dixitalización de arquivos e bibliotecas
- G5111222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Inglés para usos profesionais II
- G5111223
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Mundo moderno
- G5111224
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio literario galego
- G5111225
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio literario hispánico
- G5111226
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Industrias culturais e creativas
- G5111227
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Linguas internacionais para a xestión cultural. Francés
- G5111228
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Linguas internacionais para a xestión cultural. Portugués
- G5111229
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Marco legal para a xestión cultural
- G5111230
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio artístico
- G5111231
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Planificación estratéxica e marketing de proxectos culturais
- G5111232
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Mundo contemporáneo
- G5111321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio e identidade cultural
- G5111322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Tecnoloxías dixitais para a xestión cultural
- G5111323
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise do espectáculo
- G5111324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Comunicación intercultural e mediación interlingüística
- G5111325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Políticas culturais
- G5111326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Cibercultura, redes sociais e audiencias activas
- G5111421
- Obrigatorio
- 6 créditos
Estudos culturais
- G5111422
- Obrigatorio
- 6 créditos
Turismo cultural e desenvolvemento sustentable
- G5111424
- Obrigatorio
- 6 créditos
Ética profesional e cívica
- G5111425
- Obrigatorio
- 6 créditos
Historia das mulleres e do xénero
- G5111426
- Obrigatorio
- 6 créditos
Museos, centros de interpretación e exposicións
- G5111427
- Obrigatorio
- 6 créditos
Artes escénicas hispánicas
- G5111341
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Cartografía e información xeoespacial
- G5111342
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Galicia: sociedade e cultura
- G5111343
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xestión da diversidade lingüística
- G5111344
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise de datos para a xestión cultural
- G5111345
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Dinamización cultural de arquivos e bibliotecas
- G5111346
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Medios audiovisuais
- G5111347
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio inmaterial: contos e lendas
- G5111348
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Camiño de santiago: historia e cultura
- G5111441
- Optativo
- 6 créditos
Xestión de conxuntos históricos
- G5111442
- Optativo
- 6 créditos
Paisaxes culturais
- G5111443
- Optativo
- 6 créditos
Produción de textos para a xestión cultural. Español
- G5111444
- Optativo
- 6 créditos
Produción de textos para a xestión cultural. Galego
- G5111445
- Optativo
- 6 créditos
Prácticas externas
- G5111423
- Obrigatorio
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5111428
- Obrigatorio
- 6 créditos
Recoñecemento de créditos de ciclos formativos de grao superior
- G5111RCF03
- Optativo
- 12 créditos
Recoñecemento de créditos de ciclos formativos de grao superior
- G5111RCF04
- Optativo
- 6 créditos
Recoñecemento de créditos de ciclos formativos de grao superior
- G5111RCF05
- Optativo
- 12 créditos
Os/as alumnos/ as poden ser admitidos/as no Grao en Xestión Cultural se reúnen os requisitos de acceso e, aínda que non se esixe ningunha formación previa específica, recoméndase que a formación do alumno sexa de perfil de Humanidades ou Ciencias Sociais (Real Decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria e do Bacharelato). Dentro deses perfís resulta recomendable, pero non imprescindible, que previamente se cursasen materias con contidos de historia, historia da arte, xeografía, filosofía, economía e linguas estranxeiras. No caso das linguas estranxeiras, para cursar a Materia “Inglés para usos profesionais I” é recomendable que o/o alumno/para teña o nivel de competencia en lingua inglesa esperable en quen cursou bacharelato, nivel equiparable a un B1. Para cursar a materia “Inglés para usos profesionais II” requirirase do nivel de competencia que xa alcanzaría tras cursar “Inglés para usos profesionais I”. O nivel de competencia en inglés do que se partirá na materia “Estudos culturais” é o que o alumnado xa alcanzaría tras cursar “Inglés para usos profesionais II. Finalmente na materia “Linguas internacionais para a xestión cultural (francés/portugués)” partirase dun nivel de iniciación.
De acordo co artigo 14 do Real Decreto 1393/2007 do 29 de outubro sobre organización do ensino universitario oficial, así como o Real Decreto 412/2014, do 6 de xuño, polo que se establece a normativa básica dos procedementos de admisión aos ensinos universitarios oficiais de grao, poderán acceder aos estudos universitarios oficiais de grao nas universidades españolas nas condicións que para caso determínense no RD 412/2014, quen reúna algún dos seguintes requisitos:
- Estudantes en posesión do título de Bacharel do Sistema Educativo Español ou doutro declarado equivalente.
- Estudantes en posesión do título de Bacharelato Europeo ou do diploma de Bacharelato internacional.
- Estudantes en posesión de títulos, diplomas ou estudos de Bacharelato ou Bacharel procedentes de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou doutros Estados cos que se subscribiron acordos internacionais aplicables a este respecto, en réxime de reciprocidade.
- Estudantes en posesión de títulos, diplomas ou estudos homologados ao título de Bacharel do Sistema Educativo Español, obtidos ou realizados en sistemas educativos de Estados que non sexan membros da Unión Europea cos que non se subscribiron acordos internacionais para o recoñecemento do título de Bacharel en réxime de reciprocidade, sen prexuízo do disposto no artigo 4.
- Estudantes en posesión de títulos oficiais de Técnico Superior de Formación Profesional, de Técnico Superior de Artes Plásticas e Deseño ou de Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español, ou de títulos, diplomas ou estudos declarados equivalentes ou homologados aos devanditos títulos, sen prexuízo do disposto no artigo 4.
- Estudantes en posesión de títulos, diplomas ou estudos, diferentes dos equivalentes aos títulos de Bacharel, Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Deseño, ou de Técnico Deportivo Superior do Sistema Educativo Español, obtidos ou realizados nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se subscribiron acordos internacionais aplicables a este respecto, en réxime de reciprocidade, cando os/as mencionados/as estudantes cumpran os requisitos académicos esixidos no mencionado Estado membro para acceder ás súas Universidades.
- Persoas maiores de vinte e cinco anos que superen a proba de acceso establecida neste real decreto.
- Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cun ensino.
- Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen a proba de acceso establecida neste Real Decreto.
- Estudantes en posesión dun título universitario oficial de Grao, Máster ou título equivalente.
- Estudantes en posesión dun título universitario oficial de Diplomado universitario, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, correspondentes á anterior ordenación dos ensinos universitarios ou título equivalente.
- Estudantes que cursasen estudos universitarios parciais estranxeiros ou españois, ou que finalizando os estudos universitarios estranxeiros non obtivesen a súa homologación en España e desexen continuar estudos nunha universidade española. Neste suposto, será requisito indispensable que a universidade correspondente lles recoñecese polo menos 30 créditos ECTS.
- Estudantes que estivesen en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, do 9 de decembro.
Os criterios e procedementos de admisión son os mesmos para ambas as modalidades (presencial e semipresencial).
O alumnado admitido e matriculado nunha titulación que posúa máis dunha modalidade de impartición poderá solicitar o cambio de modalidade nos prazos que se habilitarán anualmente para ese efecto. O cambio de modalidade será aprobado pola Xunta de Centro, ou a comisión que teña delegadas as competencias correspodentes, tendo en conta o límite de prazas e a capacidade de cada unha das modalidades.
- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
- Continuación de estudos: libre cun máximo de 75 créditos.
A Facultade de Humanidades dispón dun Plan de Acción Titorial que comprende actividades de acollida e orientación dirixidas aos estudantes no momento da súa incorporación á universidade e tamén ao longo dos seus estudos.
Os seus obxectivos concrétanse no seguinte:
- O establecemento dun sistema de información e orientación educativa.
- A motivación do alumnado en canto á súa participación nas distintas etapas da súa estancia na Universidade.
- O labor de proporcionar ao alumnado información sobre as saídas profesionais relacionadas coas titulacións do centro.
- A orientación do alumnado no deseño do seu proxecto profesional e a súa incorporación ao mercado laboral.
Estes obxectivos dos que falamos, e no que se refire tanto ao alumnado presencial como especialmente ao semipresencial, concrétanse nas seguintes accións:
- A orientación inicial ao alumnado de primeiro curso de grao.
- A orientación ao alumnado de mobilidade entrante.
- A orientación continua ao alumnado de grao.
- A orientación profesional ao alumnado de grao.
Por súa vez, cada unha destas accións leva aparelladas unha serie de actividades que, a continuación, pasamos a describir. A orientación ao alumno de primeiro curso desenvólvese ao longo de todo o primeiro ano académico, comezando pola celebración da xornada de benvida na que se lle informa de aspectos tales como a normativa (permanencia, avaliación, participación nos órganos colexiados, plaxio etc.), os programas de intercambio, o organigrama administrativo do centro, as instalacións etc. Esta xornada de benvida, que se publicita coa suficiente antelación a través da aula de coordinación no Campus Virtual, mediante o aviso dos coordinadores de curso e redes sociais do centro e titulación, celébrase nas primeiras semanas de clase e retransmítese a través da plataforma Microsoft Teams co obxecto de facilitar a asistencia do alumnado semipresencial. Outro tipo de actividades son aquelas que pretenden reforzar e complementar a formación do alumno en aspectos tales como competencias transversais e informacionaais e o emprego de recursos bibliográficos e que se adoitan impartir ao longo de todo o ano académico. Xeralmente a oferta destes cursos é realizada pola Biblioteca Intercentros e a Facultade fai chegar ao alumno a información a través da aula de coordinación no Campus Virtual e tamén mediante a súa publicación nas redes sociais do propio centro e titulación e na páxina web da Facultade. Do mesmo xeito que no caso anterior, a asistencia do alumnado semipresencial garántese mediante a impartición destas actividades a través de Microsoft Teams.
En canto ao alumnado de mobilidade entrante, a Facultade celebra unha xornada de benvida dirixida a este tipo de alumnado que, por outra banda, durante a súa estancia no centro recibe unha atención personalizada por parte do/da Responsable Académico/a de Mobilidade do propio centro a fin de facilitar a súa integración e a resolución de calquera problemática derivada dos seus estudos.
A medida que os/ as alumnos/ as van avanzando na súa etapa formativa, a Facultade implementa un programa de orientación continua que se repite dun ano académico a outro, en especial en 2º, 3º e 4º curso, coa finalidade de paliar, na medida do posible, certas dificultades motivadas pola non superación de materias, deseñar estratexias concretas para aqueles/ as alumnos/ as con necesidades especiais, a participación nos programas de mobilidade e a elaboración do Traballo de Fin de Grao. Cada unha destas accións que se describiron, desprégase nun conxunto de actividades deseñadas e implementadas de acordo coas necesidades que presenta o alumnado en cada unha das súas etapas formativas e cun cronograma determinado, tal e como aparecen recollidas no devandito Plan de Acción Titorial.
A implementación do Plan de Acción Titorial corresponde ao equipo decanal en colaboración co/a coordinador/a de o grao, os/ as coordinadores/ as de cada curso, o/a titor/a de prácticas externas etc. quen, co apoio do persoal de administración e servizos, elaboran a finais do curso anterior un cronograma das actividades que se desenvolverán ao longo do mesmo. Este cronograma é publicado coa suficiente antelación na web do centro e aula de coordinación e remitido aos/as alumnos/ as titores/ as. Unha vez finalizado o curso, o equipo decanal celebra unha reunión co Comité Consultivo Externo a quen informa das actividades realizadas, propón accións de mellora e recolle as suxerencias do devandito Comité.
Para o apoio a alumnos/ as con necesidades especiais, a Universidade de Santiago de Compostela dispón do Servizo de Participación e Integración Universitaria. Este servizo inclúe, entre outras, a área de Integración Universitaria destinada a favorecer a integración de persoas con necesidades especiais mediante as seguintes medidas:
- Apoio a estudantes con discapacidade.
- Adaptacións curriculares mediante a valoración individual das necesidades de cada alumno.
- O programa de aloxamento de estudantes con discapacidade.
- O programa de eliminación de barreiras arquitectónicas.
- Inserción laboral e discapacidade.
Estas medidas son a plasmación de dúas dos principios fundamentais recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da Universidade de Santiago como son o respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais
A Facultade de Humanidades conta con seis aulas de propósito xeral no propio edificio. Todas as aulas están equipadas con computador con conexión a internet, canón videoproxector e multiplexores de sinal para usar estes canóns cos portátiles, tablets ou smartphones dos usuarios. Dous delas dispoñen de taboleiro dixital. A capacidade destas aulas varía dos 32 postos, a máis pequena, a 88, a máis grande. A iluminación principal das aulas é artificial. Todas as aulas contan con climatización por aire, programable, con renovación segundo a normativa aplicable. Existe cobertura Wifi en todas elas.
Unha das aulas (aula 14) utilízase como aula multimedia, xa que dispón, ademais do mencionado anteriormente, unha TV de 49” e un dispositivo de autograbación ( Galicaster Totem Kit), que permite a gravación sincronizada da imaxe e voz do docente e a pantalla do computador que estea a usar. Os vídeos resultantes úsanse como material académico.
Actualmente, o edificio conta con cinco seminarios para o seu uso en docencia, catro dos cales posúen ordenador e canón videoproxector. Sitúanse na primeira e segunda planta do edificio principal da Facultade de Humanidades. Son espazos de capacidade reducida ( aprox. 20 postos) para traballo en grupo en materias con contido fundamentalmente interactivo. Todos os seminarios contan con amplas cristaleiras que permiten gozar dunha iluminación completamente natural. Existe cobertura de Wifi en todos os seminarios.
- Que os estudantes profunden os coñecementos adquiridos durante a educación secundaria xeral nunha área de estudo determinado e que demostren ser orixinais no desenvolvemento e a aplicación de ideas, sobre todo nun contexto de investigación.
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e teñan a capacidade de resolver problemas tanto na súa área de estudo como en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos ou multidisciplinares.
- Que os estudantes sexan capaces de reunir e interpretar datos relevantes para que, a partir desta información, poidan emitir xuízos que inclúan reflexións sobre temas de índole social, científica ou ética.
- Que os estudantes saiban comunicar información, ideas, problemas e solucións tanto a públicos especializados como non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
- Que os estudantes adquiran as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar a súa formación dun modo que haberá de ser, en gran medida, autodirixido ou autónomo.
Competencias transversais:
- Adquirir habilidades para analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes, valorando a súa relevancia e interese en función dos obxectivos que se persigan.
- Coñecer a norma e uso coherente, correcto e adecuado da lingua española, tanto de forma oral como escrita.
- Coñecer a norma e uso coherente, correcto e adecuado da lingua galega, tanto de forma oral como escrita.
- Coñecer a norma e uso coherente, correcto e adecuado de dúas linguas estranxeiras, tanto de forma oral como escrita.
- Coñecer e aplicar correctamente as ferramentas informáticas e manexar as novas tecnoloxías relacionadas cos campos de coñecemento propios do grao, tanto para finalidades de investigación como de docencia e exercicio profesional.
- Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñibles.
- Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo, á organización e á sociedade.
- Desenvolver a creatividade, a iniciativa e o espírito emprendedor.
- Manter un compromiso ético e mostrar sensibilidade cara a temas sociais ou ambientais.
- Mostrar flexibilidade e dinamismo e, por tanto, ser capaces de adaptarse a novas situacións, mantendo unha actitude positiva e proactiva.
- Adquirir a capacidade de análise e crítica necesaria para achegar solucións e novas ideas, así como para transmitir información e coñecementos.
- Organizar o traballo, con iniciativa e capacidade de liderado, e tendo en conta as características do proxecto e a súa función nunha estrutura organizativa.
- Recoñecer e asumir un sólido compromiso cos valores democráticos e cos dereitos fundamentais do ser humano, atendendo, especialmente, á igualdade de xénero, á multiculturalidade e á non discriminación de persoas con diversidade funcional.
- Coñecer e poñer en valor o patrimonio cultural, nas súas vertentes material e inmaterial.
- Comprender e interpretar os fundamentos históricos, antropolóxicos, sociais e artísticos dos procesos culturais, desenvolvendo unha actitude crítica respecto deles e cunha especial atención á igualdade de xénero.
- Coñecer os principais conceptos relacionados coas actuacións en materia de patrimonio e cultura, examinándoos desde unha perspectiva crítica e con miras á súa aplicabilidade no traballo cultural.
- Coñecer as posibilidades que ofrecen as linguas para a transmisión de contidos culturais, tanto na súa dimensión oral como escrita e nos distintos niveis (local, nacional e internacional) de traballo no mundo da cultura.
- Coñecer e comprender os procesos culturais así como as últimas tendencias no mundo da cultura tanto en contextos próximos como internacionais.
- Comprender o funcionamento das industrias culturais e creativas así como o seu marco lexislativo
- Coñecer o valor da cultura como ferramenta de transformación social e resposta aos principais problemas das sociedades contemporáneas.
- Coñecer os aspectos básicos de planificación, deseño, organización e difusión de proxectos culturais, tanto no ámbito privado como no público e tanto na súa vertente física como dixital.
- Coñecer os aspectos básicos de planificación, deseño, organización e difusión de eventos culturais, tanto no ámbito privado como no público e tanta na súa vertente física como dixital.
- Xestionar os recursos humanos, materiais e económicos necesarios para a posta en marcha de proxectos e eventos culturais.
- Comprender e aplicar as estratexias da comunicación cultural na contorna dixital para difundir e visibilizar a cultura e os proxectos culturais mediante o manexo das TIC.
- Coñecer as posibilidades que as novas contornas dixitais ofrecen para a reinterpretación da experiencia cultural, tanto en termos de difusión e xeración de materiais complementarios, como propiamente de creación dixital.
- Identificar e analizar as distintas políticas culturais, con especial atención á súa proxección económica e as súas posibilidades para o desenvolvemento das comunidades.
- Coñecer as diferentes dimensións do territorio e analizar as estratexias para un desenvolvemento sostible mediante actividades culturais (turismo, xestión e conservación do patrimonio, espectáculos, etc.)
- Comprender o funcionamento dos repositorios culturais (museos, arquivos, bibliotecas, etc.) e aplicar os procedementos da cultura dixital á súa xestión.
- Recoñecer a diversidade de culturas comunicativas e desenvolver estratexias para facilitar a comunicación entre colectivos humanos diversos.
- Recoñecer a diversidade do consumo cultural por parte de distintos sectores da sociedade, con especial atención ás persoas con necesidades específicas, e adaptar os produtos culturais para o seu goce por parte de cada colectivo.
Mobilidade
A mobilidade do alumnado da titulación está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. O Servizo de Relacións Exteriores xestiona os programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS+) e extracomunitarios (mediante distintos convenios bilaterais).
Prácticas
O plan de estudos do Grao en Xestión Cultural contempla a realización obrigatoria de prácticas externas no primeiro semestre do último curso cunha extensión de 6 ECTS. O obxectivo fundamental é ofrecer ao estudante a oportunidade de efectuar unha inmersión no mundo profesional e, así mesmo, aplicar de maneira integrada e consolidar o conxunto de competencias e aprendizaxes que traballou ao longo do itinerario formativo.As
prácticas externas realizadas polo alumnado do Grao en Xestión Cultural poderán ser presenciais, semipresenciais ou en liña. Defínense como presenciais aquelas prácticas nas que o 100% das horas de traballo do alumno ou alumna realícense no centro no que está radicada fisicamente a empresa ou institución na que este se forme. Serán semipresenciais aquelas prácticas nas que exista un período inicial presencial que non exceda o 40% das horas totais de realización das prácticas, e nas que o resto poida ser realizado a distancia polo alumno ou alumna. Serán en liña aquelas para as que se considere que poden ser realizadas de maneira totalmente telemática pola persoa en formación.
As persoas que cursen o Grao en Xestión Cultural en modalidade presencial realizarán as prácticas en modalidade presencial, salvo casos excepcionais debidamente valorados polos órganos competentes ou circunstancias de emerxencia colectiva. O alumnado que curse o Grao en Xestión Cultural en modalidade semipresencial contará coas seguintes posibilidades:
- Realizar as prácticas en modalidade presencial, ben amparándose nun convenio dos xa asinados pola Universidade para as prácticas do Grao, ben promovendo de maneira autónoma a firma dun convenio cunha institución ou empresa.
- Realizar as prácticas en modalidade semipresencial ou en liña, ben amparándose nun convenio dos xa asinados pola Universidade para as prácticas do Grao e que conteña expresamente a mención a estas modalidades como preferentes ou como posibles (neste segundo caso, consultarase previamente á empresa ou institución), ben promovendo de maneira autónoma a firma dun convenio cunha institución ou empresa.
Aínda que os estudos de grao denominados en xestión cultural son de recente implementación no sistema universitario español, este ámbito laboral preséntasenos como un sector emerxente e puxante no sector privado, público e no terceiro sector. Iso quere dicir que o graduado en xestión cultural conta con numerosas oportunidades nun campo laboral extenso. Se repasamos as respostas dadas polos membros da Comisión Asesora Externa á sexta pregunta “Cales serían, segundo a túa opinión, nichos do mercado laboral nos que se empregaría un xestor cultural?”, obtemos unha variedade de respostas que nos confirman esta realidade:
- Produción e comunicación de eventos.
- Dirección artística
- Elaboración de políticas culturais e investigación académica no campo da xestión cultural.
- Xestión de equipamentos, museos, bibliotecas, arquivos etc.
- Turismo cultural.
- Xestión e interpretación do patrimonio material e inmaterial.
- Música.
- Libro e a edición.
- Artes visuais.
- Artes escénicas
- Sector audiovisual
- Cultura dixital.
- Fundacións públicas e privadas.
- Entidades de xestión do patrimonio histórico e memoria.
- Administracións públicas: concellos, deputacións, comunidades autónomas, embaixadas.
- Empresas privadas de xestión cultural.
- Teatros e auditorios.
- Festivais de música, teatro, ópera.
- Orquestras e compañía de teatro e danza.
- Medios de comunicación.
Esta variedade de nichos de empregabilidade ten o seu reflexo na opinión que algúns deles manifestan ao sinalar que existen grandes diferenzas canto á capacitacións e coñecementos de acordo cos distintos sectores ou, dito doutro xeito, que hai tantos perfís como persoas e ámbitos de actuación. Aínda que se trata, como xa vimos, dun perfil profesional ben asentado no mercado laboral español, convén sinalar que non contamos con estatísticas que nos permitan diseccionar a fondo os datos de inserción laboral relacionados coa cultura. Mediante os datos obtidos da Enquisa de Poboación Activa do INE en relación con actividades vinculadas á cultura (para iso seguiuse a Clasificación Nacional de Actividades de 2009 e a Clasificación Nacional de Ocupacións de 2011) púidose comprobar unha evolución favorable do emprego cultural cunha clara tendencia cara ao crecemento.
O Traballo Fin de Grao consistirá na elaboración dun traballo académico orixinal no que se integren e desenvolvan os coñecementos, capacidades, competencias e habilidades adquiridos durante os estudos realizados nas titulacións de grao e incluirá, como mínimo, tarefas de busca e revisión bibliográfica, lectura e integración de información, redacción, presentación e defensa
Duración: 4 anos
Prezo/curso (aprox.): UE: 9,85€/crédito (1º curso: 591,00 €) | Non UE: 12,31€/crédito (1º curso: 783,20 €)
Número prazas: 25
Nota de corte no curso precedente: 6,320
Responsable do título:
GONZALO FRANCISCO FERNANDEZ SUAREZ
Coordinador-a do título:
Miguel González Pereira
miguel.gonzalez.pereira [at] usc.es
Linguas de uso:
Castelán, Galego
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia:
Orde do 8 de xullo de 2021 (DOG 16/07/2021)
Data de publicación no BOE:
17/01/2022
Data da última acreditación:
24/05/2021
O itinerario formativo deste Grao, de clara orientación profesionalizante, combina materias de diversas áreas das ciencias humanas e sociais así como outras de natureza instrumental. Estas materias no seu conxunto proporcionan a formación requirida a un xestor cultural en ámbitos tan diversos como a economía da cultura, as políticas culturais, o marketing e a comunicación cultural, os proxectos culturais, o patrimonio e a antropoloxía, a socioloxía, o turismo cultural e o desenvolvemento sostible, a dixitalización do patrimonio, as TIC, a cultura e patrimonio de Galicia, a historia da arte, os sectores audiovisuais e editorial, o patrocinio e o mecenado, a lexislación sobre patrimonio, a literatura ou as artes escénicas.
Antropoloxía Cultural
- G5111101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Economía da Cultura
- G5111102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Español para a Xestión Cultural
- G5111103
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Galego para a Xestión Cultural
- G5111104
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Inglés para Usos Profesionais I
- G5111105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Linguaxe e Cultura
- G5111106
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
As Orixes de Europa
- G5111107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio Arqueolóxico
- G5111108
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Poboación, Territorio e Paisaxe
- G5111109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Socioloxía da Cultura
- G5111110
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
TIC Aplicadas aos Procesos de Comunicación Cultural
- G5111111
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Crítica da cultura
- G5111221
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Dixitalización de arquivos e bibliotecas
- G5111222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Inglés para usos profesionais II
- G5111223
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Mundo moderno
- G5111224
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio literario galego
- G5111225
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio literario hispánico
- G5111226
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Industrias culturais e creativas
- G5111227
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Linguas internacionais para a xestión cultural. Francés
- G5111228
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Linguas internacionais para a xestión cultural. Portugués
- G5111229
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Marco legal para a xestión cultural
- G5111230
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio artístico
- G5111231
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Planificación estratéxica e marketing de proxectos culturais
- G5111232
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Mundo contemporáneo
- G5111321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio e identidade cultural
- G5111322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Tecnoloxías dixitais para a xestión cultural
- G5111323
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise do espectáculo
- G5111324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Comunicación intercultural e mediación interlingüística
- G5111325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Políticas culturais
- G5111326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Artes escénicas hispánicas
- G5111341
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Cartografía e información xeoespacial
- G5111342
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Galicia: sociedade e cultura
- G5111343
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xestión da diversidade lingüística
- G5111344
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise de datos para a xestión cultural
- G5111345
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Dinamización cultural de arquivos e bibliotecas
- G5111346
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Medios audiovisuais
- G5111347
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio inmaterial: contos e lendas
- G5111348
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Cibercultura, redes sociais e audiencias activas
- G5111421
- Obrigatorio
- 6 créditos
Estudos culturais
- G5111422
- Obrigatorio
- 6 créditos
Prácticas externas
- G5111423
- Obrigatorio
- 6 créditos
Turismo cultural e desenvolvemento sustentable
- G5111424
- Obrigatorio
- 6 créditos
Ética profesional e cívica
- G5111425
- Obrigatorio
- 6 créditos
Historia das mulleres e do xénero
- G5111426
- Obrigatorio
- 6 créditos
Museos, centros de interpretación e exposicións
- G5111427
- Obrigatorio
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5111428
- Obrigatorio
- 6 créditos
Camiño de santiago: historia e cultura
- G5111441
- Optativo
- 6 créditos
Xestión de conxuntos históricos
- G5111442
- Optativo
- 6 créditos
Paisaxes culturais
- G5111443
- Optativo
- 6 créditos
Produción de textos para a xestión cultural. Español
- G5111444
- Optativo
- 6 créditos
Produción de textos para a xestión cultural. Galego
- G5111445
- Optativo
- 6 créditos
- Materias de formación básica: 60 créditos
- Materias obrigatorias: 132 créditos
- Materias optativas: 36 créditos
- Prácticas externas obrigatorias: 6 créditos
- Traballo Fin de Grao: 6 créditos
Total: 240 créditos
Antropoloxía Cultural
- G5111101
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Economía da Cultura
- G5111102
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Español para a Xestión Cultural
- G5111103
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Galego para a Xestión Cultural
- G5111104
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Inglés para Usos Profesionais I
- G5111105
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Linguaxe e Cultura
- G5111106
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
As Orixes de Europa
- G5111107
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio Arqueolóxico
- G5111108
- Formación básica
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Poboación, Territorio e Paisaxe
- G5111109
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Socioloxía da Cultura
- G5111110
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
TIC Aplicadas aos Procesos de Comunicación Cultural
- G5111111
- Formación básica
- Segundo semestre
- 6 créditos
Crítica da cultura
- G5111221
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Dixitalización de arquivos e bibliotecas
- G5111222
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Inglés para usos profesionais II
- G5111223
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Mundo moderno
- G5111224
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio literario galego
- G5111225
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio literario hispánico
- G5111226
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Industrias culturais e creativas
- G5111227
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Linguas internacionais para a xestión cultural. Francés
- G5111228
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Linguas internacionais para a xestión cultural. Portugués
- G5111229
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Marco legal para a xestión cultural
- G5111230
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio artístico
- G5111231
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Planificación estratéxica e marketing de proxectos culturais
- G5111232
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Mundo contemporáneo
- G5111321
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Patrimonio e identidade cultural
- G5111322
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Tecnoloxías dixitais para a xestión cultural
- G5111323
- Obrigatorio
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise do espectáculo
- G5111324
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Comunicación intercultural e mediación interlingüística
- G5111325
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Políticas culturais
- G5111326
- Obrigatorio
- Segundo semestre
- 6 créditos
Cibercultura, redes sociais e audiencias activas
- G5111421
- Obrigatorio
- 6 créditos
Estudos culturais
- G5111422
- Obrigatorio
- 6 créditos
Turismo cultural e desenvolvemento sustentable
- G5111424
- Obrigatorio
- 6 créditos
Ética profesional e cívica
- G5111425
- Obrigatorio
- 6 créditos
Historia das mulleres e do xénero
- G5111426
- Obrigatorio
- 6 créditos
Museos, centros de interpretación e exposicións
- G5111427
- Obrigatorio
- 6 créditos
Artes escénicas hispánicas
- G5111341
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Cartografía e información xeoespacial
- G5111342
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Galicia: sociedade e cultura
- G5111343
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Xestión da diversidade lingüística
- G5111344
- Optativo
- Primeiro semestre
- 6 créditos
Análise de datos para a xestión cultural
- G5111345
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Dinamización cultural de arquivos e bibliotecas
- G5111346
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Medios audiovisuais
- G5111347
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Patrimonio inmaterial: contos e lendas
- G5111348
- Optativo
- Segundo semestre
- 6 créditos
Camiño de santiago: historia e cultura
- G5111441
- Optativo
- 6 créditos
Xestión de conxuntos históricos
- G5111442
- Optativo
- 6 créditos
Paisaxes culturais
- G5111443
- Optativo
- 6 créditos
Produción de textos para a xestión cultural. Español
- G5111444
- Optativo
- 6 créditos
Produción de textos para a xestión cultural. Galego
- G5111445
- Optativo
- 6 créditos
Prácticas externas
- G5111423
- Obrigatorio
- 6 créditos
Traballo fin de grao
- G5111428
- Obrigatorio
- 6 créditos
Recoñecemento de créditos de ciclos formativos de grao superior
- G5111RCF03
- Optativo
- 12 créditos
Recoñecemento de créditos de ciclos formativos de grao superior
- G5111RCF04
- Optativo
- 6 créditos
Recoñecemento de créditos de ciclos formativos de grao superior
- G5111RCF05
- Optativo
- 12 créditos
Os/as alumnos/ as poden ser admitidos/as no Grao en Xestión Cultural se reúnen os requisitos de acceso e, aínda que non se esixe ningunha formación previa específica, recoméndase que a formación do alumno sexa de perfil de Humanidades ou Ciencias Sociais (Real Decreto 1105/2014, do 26 de decembro, polo que se establece o currículo básico da Educación Secundaria Obrigatoria e do Bacharelato). Dentro deses perfís resulta recomendable, pero non imprescindible, que previamente se cursasen materias con contidos de historia, historia da arte, xeografía, filosofía, economía e linguas estranxeiras. No caso das linguas estranxeiras, para cursar a Materia “Inglés para usos profesionais I” é recomendable que o/o alumno/para teña o nivel de competencia en lingua inglesa esperable en quen cursou bacharelato, nivel equiparable a un B1. Para cursar a materia “Inglés para usos profesionais II” requirirase do nivel de competencia que xa alcanzaría tras cursar “Inglés para usos profesionais I”. O nivel de competencia en inglés do que se partirá na materia “Estudos culturais” é o que o alumnado xa alcanzaría tras cursar “Inglés para usos profesionais II. Finalmente na materia “Linguas internacionais para a xestión cultural (francés/portugués)” partirase dun nivel de iniciación.
De acordo co artigo 14 do Real Decreto 1393/2007 do 29 de outubro sobre organización do ensino universitario oficial, así como o Real Decreto 412/2014, do 6 de xuño, polo que se establece a normativa básica dos procedementos de admisión aos ensinos universitarios oficiais de grao, poderán acceder aos estudos universitarios oficiais de grao nas universidades españolas nas condicións que para caso determínense no RD 412/2014, quen reúna algún dos seguintes requisitos:
- Estudantes en posesión do título de Bacharel do Sistema Educativo Español ou doutro declarado equivalente.
- Estudantes en posesión do título de Bacharelato Europeo ou do diploma de Bacharelato internacional.
- Estudantes en posesión de títulos, diplomas ou estudos de Bacharelato ou Bacharel procedentes de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou doutros Estados cos que se subscribiron acordos internacionais aplicables a este respecto, en réxime de reciprocidade.
- Estudantes en posesión de títulos, diplomas ou estudos homologados ao título de Bacharel do Sistema Educativo Español, obtidos ou realizados en sistemas educativos de Estados que non sexan membros da Unión Europea cos que non se subscribiron acordos internacionais para o recoñecemento do título de Bacharel en réxime de reciprocidade, sen prexuízo do disposto no artigo 4.
- Estudantes en posesión de títulos oficiais de Técnico Superior de Formación Profesional, de Técnico Superior de Artes Plásticas e Deseño ou de Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español, ou de títulos, diplomas ou estudos declarados equivalentes ou homologados aos devanditos títulos, sen prexuízo do disposto no artigo 4.
- Estudantes en posesión de títulos, diplomas ou estudos, diferentes dos equivalentes aos títulos de Bacharel, Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Deseño, ou de Técnico Deportivo Superior do Sistema Educativo Español, obtidos ou realizados nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se subscribiron acordos internacionais aplicables a este respecto, en réxime de reciprocidade, cando os/as mencionados/as estudantes cumpran os requisitos académicos esixidos no mencionado Estado membro para acceder ás súas Universidades.
- Persoas maiores de vinte e cinco anos que superen a proba de acceso establecida neste real decreto.
- Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cun ensino.
- Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen a proba de acceso establecida neste Real Decreto.
- Estudantes en posesión dun título universitario oficial de Grao, Máster ou título equivalente.
- Estudantes en posesión dun título universitario oficial de Diplomado universitario, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, correspondentes á anterior ordenación dos ensinos universitarios ou título equivalente.
- Estudantes que cursasen estudos universitarios parciais estranxeiros ou españois, ou que finalizando os estudos universitarios estranxeiros non obtivesen a súa homologación en España e desexen continuar estudos nunha universidade española. Neste suposto, será requisito indispensable que a universidade correspondente lles recoñecese polo menos 30 créditos ECTS.
- Estudantes que estivesen en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, do 9 de decembro.
Os criterios e procedementos de admisión son os mesmos para ambas as modalidades (presencial e semipresencial).
O alumnado admitido e matriculado nunha titulación que posúa máis dunha modalidade de impartición poderá solicitar o cambio de modalidade nos prazos que se habilitarán anualmente para ese efecto. O cambio de modalidade será aprobado pola Xunta de Centro, ou a comisión que teña delegadas as competencias correspodentes, tendo en conta o límite de prazas e a capacidade de cada unha das modalidades.
- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
- Continuación de estudos: libre cun máximo de 75 créditos.
A Facultade de Humanidades dispón dun Plan de Acción Titorial que comprende actividades de acollida e orientación dirixidas aos estudantes no momento da súa incorporación á universidade e tamén ao longo dos seus estudos.
Os seus obxectivos concrétanse no seguinte:
- O establecemento dun sistema de información e orientación educativa.
- A motivación do alumnado en canto á súa participación nas distintas etapas da súa estancia na Universidade.
- O labor de proporcionar ao alumnado información sobre as saídas profesionais relacionadas coas titulacións do centro.
- A orientación do alumnado no deseño do seu proxecto profesional e a súa incorporación ao mercado laboral.
Estes obxectivos dos que falamos, e no que se refire tanto ao alumnado presencial como especialmente ao semipresencial, concrétanse nas seguintes accións:
- A orientación inicial ao alumnado de primeiro curso de grao.
- A orientación ao alumnado de mobilidade entrante.
- A orientación continua ao alumnado de grao.
- A orientación profesional ao alumnado de grao.
Por súa vez, cada unha destas accións leva aparelladas unha serie de actividades que, a continuación, pasamos a describir. A orientación ao alumno de primeiro curso desenvólvese ao longo de todo o primeiro ano académico, comezando pola celebración da xornada de benvida na que se lle informa de aspectos tales como a normativa (permanencia, avaliación, participación nos órganos colexiados, plaxio etc.), os programas de intercambio, o organigrama administrativo do centro, as instalacións etc. Esta xornada de benvida, que se publicita coa suficiente antelación a través da aula de coordinación no Campus Virtual, mediante o aviso dos coordinadores de curso e redes sociais do centro e titulación, celébrase nas primeiras semanas de clase e retransmítese a través da plataforma Microsoft Teams co obxecto de facilitar a asistencia do alumnado semipresencial. Outro tipo de actividades son aquelas que pretenden reforzar e complementar a formación do alumno en aspectos tales como competencias transversais e informacionaais e o emprego de recursos bibliográficos e que se adoitan impartir ao longo de todo o ano académico. Xeralmente a oferta destes cursos é realizada pola Biblioteca Intercentros e a Facultade fai chegar ao alumno a información a través da aula de coordinación no Campus Virtual e tamén mediante a súa publicación nas redes sociais do propio centro e titulación e na páxina web da Facultade. Do mesmo xeito que no caso anterior, a asistencia do alumnado semipresencial garántese mediante a impartición destas actividades a través de Microsoft Teams.
En canto ao alumnado de mobilidade entrante, a Facultade celebra unha xornada de benvida dirixida a este tipo de alumnado que, por outra banda, durante a súa estancia no centro recibe unha atención personalizada por parte do/da Responsable Académico/a de Mobilidade do propio centro a fin de facilitar a súa integración e a resolución de calquera problemática derivada dos seus estudos.
A medida que os/ as alumnos/ as van avanzando na súa etapa formativa, a Facultade implementa un programa de orientación continua que se repite dun ano académico a outro, en especial en 2º, 3º e 4º curso, coa finalidade de paliar, na medida do posible, certas dificultades motivadas pola non superación de materias, deseñar estratexias concretas para aqueles/ as alumnos/ as con necesidades especiais, a participación nos programas de mobilidade e a elaboración do Traballo de Fin de Grao. Cada unha destas accións que se describiron, desprégase nun conxunto de actividades deseñadas e implementadas de acordo coas necesidades que presenta o alumnado en cada unha das súas etapas formativas e cun cronograma determinado, tal e como aparecen recollidas no devandito Plan de Acción Titorial.
A implementación do Plan de Acción Titorial corresponde ao equipo decanal en colaboración co/a coordinador/a de o grao, os/ as coordinadores/ as de cada curso, o/a titor/a de prácticas externas etc. quen, co apoio do persoal de administración e servizos, elaboran a finais do curso anterior un cronograma das actividades que se desenvolverán ao longo do mesmo. Este cronograma é publicado coa suficiente antelación na web do centro e aula de coordinación e remitido aos/as alumnos/ as titores/ as. Unha vez finalizado o curso, o equipo decanal celebra unha reunión co Comité Consultivo Externo a quen informa das actividades realizadas, propón accións de mellora e recolle as suxerencias do devandito Comité.
Para o apoio a alumnos/ as con necesidades especiais, a Universidade de Santiago de Compostela dispón do Servizo de Participación e Integración Universitaria. Este servizo inclúe, entre outras, a área de Integración Universitaria destinada a favorecer a integración de persoas con necesidades especiais mediante as seguintes medidas:
- Apoio a estudantes con discapacidade.
- Adaptacións curriculares mediante a valoración individual das necesidades de cada alumno.
- O programa de aloxamento de estudantes con discapacidade.
- O programa de eliminación de barreiras arquitectónicas.
- Inserción laboral e discapacidade.
Estas medidas son a plasmación de dúas dos principios fundamentais recollidos na Memoria de Responsabilidade Social da Universidade de Santiago como son o respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e integración de estudantes con necesidades especiais
A Facultade de Humanidades conta con seis aulas de propósito xeral no propio edificio. Todas as aulas están equipadas con computador con conexión a internet, canón videoproxector e multiplexores de sinal para usar estes canóns cos portátiles, tablets ou smartphones dos usuarios. Dous delas dispoñen de taboleiro dixital. A capacidade destas aulas varía dos 32 postos, a máis pequena, a 88, a máis grande. A iluminación principal das aulas é artificial. Todas as aulas contan con climatización por aire, programable, con renovación segundo a normativa aplicable. Existe cobertura Wifi en todas elas.
Unha das aulas (aula 14) utilízase como aula multimedia, xa que dispón, ademais do mencionado anteriormente, unha TV de 49” e un dispositivo de autograbación ( Galicaster Totem Kit), que permite a gravación sincronizada da imaxe e voz do docente e a pantalla do computador que estea a usar. Os vídeos resultantes úsanse como material académico.
Actualmente, o edificio conta con cinco seminarios para o seu uso en docencia, catro dos cales posúen ordenador e canón videoproxector. Sitúanse na primeira e segunda planta do edificio principal da Facultade de Humanidades. Son espazos de capacidade reducida ( aprox. 20 postos) para traballo en grupo en materias con contido fundamentalmente interactivo. Todos os seminarios contan con amplas cristaleiras que permiten gozar dunha iluminación completamente natural. Existe cobertura de Wifi en todos os seminarios.
- Que os estudantes profunden os coñecementos adquiridos durante a educación secundaria xeral nunha área de estudo determinado e que demostren ser orixinais no desenvolvemento e a aplicación de ideas, sobre todo nun contexto de investigación.
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e teñan a capacidade de resolver problemas tanto na súa área de estudo como en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos ou multidisciplinares.
- Que os estudantes sexan capaces de reunir e interpretar datos relevantes para que, a partir desta información, poidan emitir xuízos que inclúan reflexións sobre temas de índole social, científica ou ética.
- Que os estudantes saiban comunicar información, ideas, problemas e solucións tanto a públicos especializados como non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
- Que os estudantes adquiran as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar a súa formación dun modo que haberá de ser, en gran medida, autodirixido ou autónomo.
Competencias transversais:
- Adquirir habilidades para analizar e sintetizar información procedente de distintas fontes, valorando a súa relevancia e interese en función dos obxectivos que se persigan.
- Coñecer a norma e uso coherente, correcto e adecuado da lingua española, tanto de forma oral como escrita.
- Coñecer a norma e uso coherente, correcto e adecuado da lingua galega, tanto de forma oral como escrita.
- Coñecer a norma e uso coherente, correcto e adecuado de dúas linguas estranxeiras, tanto de forma oral como escrita.
- Coñecer e aplicar correctamente as ferramentas informáticas e manexar as novas tecnoloxías relacionadas cos campos de coñecemento propios do grao, tanto para finalidades de investigación como de docencia e exercicio profesional.
- Organizar e planificar o traballo en función dos obxectivos e recursos dispoñibles.
- Traballar en equipo, compartindo os coñecementos e sabéndoos comunicar ao resto do equipo, á organización e á sociedade.
- Desenvolver a creatividade, a iniciativa e o espírito emprendedor.
- Manter un compromiso ético e mostrar sensibilidade cara a temas sociais ou ambientais.
- Mostrar flexibilidade e dinamismo e, por tanto, ser capaces de adaptarse a novas situacións, mantendo unha actitude positiva e proactiva.
- Adquirir a capacidade de análise e crítica necesaria para achegar solucións e novas ideas, así como para transmitir información e coñecementos.
- Organizar o traballo, con iniciativa e capacidade de liderado, e tendo en conta as características do proxecto e a súa función nunha estrutura organizativa.
- Recoñecer e asumir un sólido compromiso cos valores democráticos e cos dereitos fundamentais do ser humano, atendendo, especialmente, á igualdade de xénero, á multiculturalidade e á non discriminación de persoas con diversidade funcional.
- Coñecer e poñer en valor o patrimonio cultural, nas súas vertentes material e inmaterial.
- Comprender e interpretar os fundamentos históricos, antropolóxicos, sociais e artísticos dos procesos culturais, desenvolvendo unha actitude crítica respecto deles e cunha especial atención á igualdade de xénero.
- Coñecer os principais conceptos relacionados coas actuacións en materia de patrimonio e cultura, examinándoos desde unha perspectiva crítica e con miras á súa aplicabilidade no traballo cultural.
- Coñecer as posibilidades que ofrecen as linguas para a transmisión de contidos culturais, tanto na súa dimensión oral como escrita e nos distintos niveis (local, nacional e internacional) de traballo no mundo da cultura.
- Coñecer e comprender os procesos culturais así como as últimas tendencias no mundo da cultura tanto en contextos próximos como internacionais.
- Comprender o funcionamento das industrias culturais e creativas así como o seu marco lexislativo
- Coñecer o valor da cultura como ferramenta de transformación social e resposta aos principais problemas das sociedades contemporáneas.
- Coñecer os aspectos básicos de planificación, deseño, organización e difusión de proxectos culturais, tanto no ámbito privado como no público e tanto na súa vertente física como dixital.
- Coñecer os aspectos básicos de planificación, deseño, organización e difusión de eventos culturais, tanto no ámbito privado como no público e tanta na súa vertente física como dixital.
- Xestionar os recursos humanos, materiais e económicos necesarios para a posta en marcha de proxectos e eventos culturais.
- Comprender e aplicar as estratexias da comunicación cultural na contorna dixital para difundir e visibilizar a cultura e os proxectos culturais mediante o manexo das TIC.
- Coñecer as posibilidades que as novas contornas dixitais ofrecen para a reinterpretación da experiencia cultural, tanto en termos de difusión e xeración de materiais complementarios, como propiamente de creación dixital.
- Identificar e analizar as distintas políticas culturais, con especial atención á súa proxección económica e as súas posibilidades para o desenvolvemento das comunidades.
- Coñecer as diferentes dimensións do territorio e analizar as estratexias para un desenvolvemento sostible mediante actividades culturais (turismo, xestión e conservación do patrimonio, espectáculos, etc.)
- Comprender o funcionamento dos repositorios culturais (museos, arquivos, bibliotecas, etc.) e aplicar os procedementos da cultura dixital á súa xestión.
- Recoñecer a diversidade de culturas comunicativas e desenvolver estratexias para facilitar a comunicación entre colectivos humanos diversos.
- Recoñecer a diversidade do consumo cultural por parte de distintos sectores da sociedade, con especial atención ás persoas con necesidades específicas, e adaptar os produtos culturais para o seu goce por parte de cada colectivo.
Mobilidade
A mobilidade do alumnado da titulación está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. O Servizo de Relacións Exteriores xestiona os programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS+) e extracomunitarios (mediante distintos convenios bilaterais).
Prácticas
O plan de estudos do Grao en Xestión Cultural contempla a realización obrigatoria de prácticas externas no primeiro semestre do último curso cunha extensión de 6 ECTS. O obxectivo fundamental é ofrecer ao estudante a oportunidade de efectuar unha inmersión no mundo profesional e, así mesmo, aplicar de maneira integrada e consolidar o conxunto de competencias e aprendizaxes que traballou ao longo do itinerario formativo.As
prácticas externas realizadas polo alumnado do Grao en Xestión Cultural poderán ser presenciais, semipresenciais ou en liña. Defínense como presenciais aquelas prácticas nas que o 100% das horas de traballo do alumno ou alumna realícense no centro no que está radicada fisicamente a empresa ou institución na que este se forme. Serán semipresenciais aquelas prácticas nas que exista un período inicial presencial que non exceda o 40% das horas totais de realización das prácticas, e nas que o resto poida ser realizado a distancia polo alumno ou alumna. Serán en liña aquelas para as que se considere que poden ser realizadas de maneira totalmente telemática pola persoa en formación.
As persoas que cursen o Grao en Xestión Cultural en modalidade presencial realizarán as prácticas en modalidade presencial, salvo casos excepcionais debidamente valorados polos órganos competentes ou circunstancias de emerxencia colectiva. O alumnado que curse o Grao en Xestión Cultural en modalidade semipresencial contará coas seguintes posibilidades:
- Realizar as prácticas en modalidade presencial, ben amparándose nun convenio dos xa asinados pola Universidade para as prácticas do Grao, ben promovendo de maneira autónoma a firma dun convenio cunha institución ou empresa.
- Realizar as prácticas en modalidade semipresencial ou en liña, ben amparándose nun convenio dos xa asinados pola Universidade para as prácticas do Grao e que conteña expresamente a mención a estas modalidades como preferentes ou como posibles (neste segundo caso, consultarase previamente á empresa ou institución), ben promovendo de maneira autónoma a firma dun convenio cunha institución ou empresa.
Aínda que os estudos de grao denominados en xestión cultural son de recente implementación no sistema universitario español, este ámbito laboral preséntasenos como un sector emerxente e puxante no sector privado, público e no terceiro sector. Iso quere dicir que o graduado en xestión cultural conta con numerosas oportunidades nun campo laboral extenso. Se repasamos as respostas dadas polos membros da Comisión Asesora Externa á sexta pregunta “Cales serían, segundo a túa opinión, nichos do mercado laboral nos que se empregaría un xestor cultural?”, obtemos unha variedade de respostas que nos confirman esta realidade:
- Produción e comunicación de eventos.
- Dirección artística
- Elaboración de políticas culturais e investigación académica no campo da xestión cultural.
- Xestión de equipamentos, museos, bibliotecas, arquivos etc.
- Turismo cultural.
- Xestión e interpretación do patrimonio material e inmaterial.
- Música.
- Libro e a edición.
- Artes visuais.
- Artes escénicas
- Sector audiovisual
- Cultura dixital.
- Fundacións públicas e privadas.
- Entidades de xestión do patrimonio histórico e memoria.
- Administracións públicas: concellos, deputacións, comunidades autónomas, embaixadas.
- Empresas privadas de xestión cultural.
- Teatros e auditorios.
- Festivais de música, teatro, ópera.
- Orquestras e compañía de teatro e danza.
- Medios de comunicación.
Esta variedade de nichos de empregabilidade ten o seu reflexo na opinión que algúns deles manifestan ao sinalar que existen grandes diferenzas canto á capacitacións e coñecementos de acordo cos distintos sectores ou, dito doutro xeito, que hai tantos perfís como persoas e ámbitos de actuación. Aínda que se trata, como xa vimos, dun perfil profesional ben asentado no mercado laboral español, convén sinalar que non contamos con estatísticas que nos permitan diseccionar a fondo os datos de inserción laboral relacionados coa cultura. Mediante os datos obtidos da Enquisa de Poboación Activa do INE en relación con actividades vinculadas á cultura (para iso seguiuse a Clasificación Nacional de Actividades de 2009 e a Clasificación Nacional de Ocupacións de 2011) púidose comprobar unha evolución favorable do emprego cultural cunha clara tendencia cara ao crecemento.
O Traballo Fin de Grao consistirá na elaboración dun traballo académico orixinal no que se integren e desenvolvan os coñecementos, capacidades, competencias e habilidades adquiridos durante os estudos realizados nas titulacións de grao e incluirá, como mínimo, tarefas de busca e revisión bibliográfica, lectura e integración de información, redacción, presentación e defensa